اسلام شناسی - پایگاه دانلود کتب مذهبی

اسلام شناسی

مطالب مفید وارزشمندی درباره دین اسلام

اسلام شناسی

مطالب مفید وارزشمندی درباره دین اسلام

حضرت محمد(صلی الله علیه واله وسلم)
روزه بگیرید تا تندرست باشید.
--------------------------
حضرت محمد (صلی الله علیه واله وسلم)
برترین ایمان آن است که بدانی خداوند
هر کجا باشی باتوست .
----------------------------
حضرت محمد (صلی الله علیه واله وسلم)
دلبستگی به دنیا سرآغاز
تمام خطاها است
------------------------------
حضرت محمد (صلی الله علیه واله وسلم)
هرکس خدای عزوجل را اطاعت
کند خدا را یاد کرده است
هر چند نماز خواندن ، روزه
گرفتن و قرآن خواندنش اندک
باشد.
-------------------------------
پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم)فرمودند:
هیچ جوانی نیست که در ابتدای
دوران جوانی خود ازدواج کند مگر
شیطان او فریاد برآورد:
((ای وای ای وای دو سوم دینش
را ازمن حفظ کرد))
وبرای حفظ یک سوم باقیمانده باید
تقوای خدا را در پیش گیرد.
بحار النوارج10ص 221
-----------------------------------
حضرت علی (علیه السلام)
مراقب افکارت باش به گفتار
تبدیل می شود.
مراقب گفتارت باش به کردار
تبدیل می شود.
مراقب کردارت باش به عادت
تبدیل می شود.
مراقب عادتت باش به شخصیت
تبدیل می شود.
مراقب شخصیت خود باش آن
سرنوشت تو خواهد بود.
---------------------------------
امیر المؤمنین علی(علیه السلام)
تو مراقب آخرتت باش ، دنیا خودش
ذلیلانه پیش تو می آید.
-------------------------------------
امام علی (علیه السلام)
خدا را خالصانه یاد کنید تا بهترین
زندگی را داشته باشید و با آن راه
نجات و رستگاری را بپیمایید.

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معجزه در زمان معاصر

معجزه در زمان معاصر

چرا از زمان دستیابی بشر به تکنولوژی و دوربین های فیلمبرداری، معجزه ای رخ نمی دهد؟

برای پاسخ به این سوال باید دو نکته عرض کنم:
نکته اول:
معجزه فقط دلیلی بر اثبات ادعای نبوت است، بنابراین تکرار آن در هر زمان و برای هر شخص لزومی ندارد! بلکه در گرو تجدید نبوت و آمدن پیامبر جدید است. هرگز متدینین ادعا نکرده اند که هر از چندگاهی معجزه ای رخ می دهد تا با رخ ندادن آن ادعایشان زیر سوال برود.
علاوه بر اینکه رویت معجزه برای همه مردم هم لزومی ندارد، بلکه اگر حجت بر مردم تمام می‌شد حتی در زمان حیات انبیاء هم درخواست های جدید برای اعجاز پذیرفته نمی شد. یعنی لازم نبوده که تک تک مردم معجزات را دیده باشند، بلکه اگر نقل آنها به حد تواتر می رسید دیگر اتمام حجت محقق می‌شد.
نکته دوم:
اینطور نیست که امروز اصلا معجزه ای رخ ندهد، اولا قرآن کریم خودش یک معجزه جاویدان است که اعجاز آن از ابعاد مختلف قابل طرح است، از اعجاز ادبی تا اعجاز علمی تا خبرهای غیبی و مانند آن که در جای خود به تفصیل از آنها سخن گفته شده و کار را برای هر حقیقت جویی تمام می کند.
علاوه بر اینکه کارهای خارق العاده دیگری از سنخ معجزات امروزه هم اتفاق می افتد. اینطور نیست که این حوادث صرفا متعلق به گذشته بوده باشند، بلکه امروز نیز کارهای خارق العاده ای چون برخی حاجت گرفتن ها، و شفا یافتن ها از سوی ائمه(علیهم السلام) اتفاق می افتد که اشخاصی که شفا گرفته اند با سوابق پزشکی آنها روشن ثبت شده است و کسی که در این زمینه تردید دارد می تواند با یک تحقیق میدانی به وقوع آنها اطمینان پیدا کند.


پاسخگویی به سوالات دینی                my.pasokhgoo.ir

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

آثار گناه

آثار گناه

امام رضا
«أَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى نَبِیٍّ مِنَ الْأَنْبِیَاءِ إِذَا أُطِعْتُ رَضِیتُ وَ إِذَا رَضِیتُ بَارَکْتُ وَ لَیْسَ لِبَرَکَتِی نِهَایَةٌ وَ إِذَا عُصِیتُ غَضِبْتُ وَ إِذَا غَضِبْتُ لَعَنْتُ وَ لَعْنَتِی تَبْلُغُ السَّابِعَ مِنَ الْوَرَى‏»

خداى (عزّوجلّ) به یکى از پیغمبران وحى فرمود که هر گاه اطاعت شوم راضى گردم و چون راضى شوم برکت دهم و برکت من بى ‏پایان است؛ و هر گاه نافرمانى شوم خشم گیرم، و چون خشم گیرم لعنت کنم و لعنت من تا هفت پشت برسد.
کلینی، کافی، اسلامیه، ج2، ص275، ح26

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

تدبر در قرآن

تدبر در قرآن


أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَی قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا

 

آیا در قرآن نمی اندیشند [تاحقایق را بفهمند] یا بر دل هایشان قفل هایی قرار دارد؟
آیه 24 از سوره مبارکه محمد
و به این ترتیب باید قرآن مجید در متن زندگی مسلمانان قرار گیرد و آن را قدوه و اسوه خویش قرار دهند دستوراتش را مو به مو اجرا کنند، و تمام خطوط زندگی خویش را با آن هماهنگ سازند. اما بهره گیری از قرآن نیاز به یک نوع خود سازی دارد، هر چند خود قرآن نیز به خود سازی کمک می‌کند، چرا که اگر بر دلها قفلها باشد، قفلهائی از هوی و هوس، کبر و غرور، لجاجت و تعصب، اجازه ورود نور حق به آن نمی‌دهد.

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

خدا به هیچکس ظلم نمی کند


وَرَبُّکَ الْغَنِیُّ ذُو الرَّحْمَةِ إِنْ یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ

وَیَسْتَخْلِفْ مِنْ بَعْدِکُمْ مَا یَشَاءُ کَمَا أَنْشَأَکُمْ مِنْ

ذُرِّیَّةِ قَوْمٍ آخَرِینَ

 

و پروردگارت بی نیاز و صاحب رحمت است، اگر بخواهد همه شما را هلاک می نماید، و پس از شما هر نسلی که بخواهد جایگزین شما می‌کند، همان گونه که شما را از نسل گروهی دیگر پدید آورد.
آیه 133 از سوره مبارکه انعام
این آیه در واقع استدلالی است برای این شبهه که چرا خداوند به کسی ظلم نمی کند؟  می گوید: «پروردگار تو، هم بی نیاز است، و هم رحیم و مهربان»، بنابراین، دلیلی ندارد که بر کسی کوچکترین ستم روا دارد، زیرا کسی ستم می کند که یا نیازمند باشد یا خشن و سنگدل، به علاوه نه نیازی به اطاعت شما دارد و نه بیمی از گناهان تان، زیرا «اگر بخواهد همه شما را می برد و به جای شما کسان دیگری را که بخواهد جانشین می سازد همان طور که شما را از دودمان انسانهای دیگری که در بسیاری از صفات با شما متفاوت بودند آفرید» بنابراین، او هم بی نیاز و هم مهربان و هم قادر بر هر چیز است و به این خاطر تصور ظلم در باره او ممکن نیست.

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

نشانه مسلمانی

نشانه مسلمانی

رسول اکرم


«مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ

مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِی‏ یَا لَلْمُسْلِمِینَ‏ فَلَمْ یُجِبْهُ

فَلَیْسَ بِمُسْلِم‏»

هر کسی که صبح کند و اهتمام و توجهی به امور مسلمانان نداشته باشد، از مسلمانان نیست؛ هر مسلمانی که ندای مسلمانی را بشنود که از او کمک می ‌خواهد و پاسخ او را ندهد، مسلمان نیست.
کلینی، کافی، اسلامیه، ج2، ص164، ح5

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

دجال کیست؟

دجال

دجال کیست؟

دجال از ریشه دجل به معنای بسیار دروغگوی حیله گر است. خروج دجّال در منابع اهل سنت از نشانه‏ های بر پایی قیامت دانسته شده است. در مورد دجال در روایات شیعه مطلب زیادی وجود ندارد. آن تعداد از روایاتی هم که هست ضعیف و مبهم است. در روایات شیعه به از بین رفتن دجال توسط امام زمان (عج) اشاره شده است.
آن چه از ظاهر اخبار استفاده می‏شود دجّال موجودی است که در آخر الزمان و پیش از قیام امام مهدی(علیه السلام) خروج می‏کند و غیر عادی است و با انجام کارهای شگفت ‏انگیز جمع زیادی از مردم را می‏فریبد.(1) بسیار بزرگ و تنومند است در سحر و جادو  زبردست است، در پیش او کوه سیاهی است که به نظر مردم می‏آورد که کوه نان است و در پشت سر او کوه سفیدی است که از طریق سحر برای مردم به صورت آب‏های صاف جاری می‏نمایاند و فریاد می‏کند: "اولیائی انا ربکم الاعلی؛ دوستانم من پروردگار بزرگ شمایم".  شیاطین، ظالمان، منافقان، جادوگران، کفّار، فرزندان نامشروع اطراف او را گرفته و به انواع آلات لهو و لعب و ساز و... مشغول می‏شوند و با این کار بسیاری از انسان‏های ضعیف الایمان را منحرف می‏کنند(2) این روایات که به خصوصیات ظاهری دجال می پردازد در منابع اهل سنت آمده است.
البته در مورد دجّال صرف نظر از ویژگی‏های او چند احتمال وجود دارد:
?- نام شخص معینی نیست، هر کسی که با ادعاهای پوچ و با توسّل به حیله گری و نیرنگ در صدد فریب مردم باشد دجّال است. این که در روایات از دجّال‏های فراوان سخن به میان آمده این احتمال را تقویت می‏کند.
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «قیامت بر پا نمی‏شود تا وقتی که مهدی(علیه السلام) از فرزندانم قیام کند و مهدی(علیه السلام) قیام نمی‏کند تا وقتی که شصت دروغگوی حیله گر خروج کنند».(3)
?- نام فرد معینی است که به عنوان دجّال در دوره غیبت با همان ویژگی هایی که قبلاً متذکر شدیم خروج می‏کند و عده ‏ای را منحرف می‏کند. ظاهر بسیاری از روایات بیان گر این احتمال است.
?- احتمال هم دارد دجال کنایه از کفر جهانی و سیطره فرهنگ مادی باشد. استکبار با ظاهری فریبنده مردم را به ویژه مسلمانان را می‏فریبد و با قدرت مادی، علمی و صنعتی که دارد مردم را مرعوب می‏کند.
به هر حال دجال موجودی است که در ادیان دیگر نیز از آن سخن گفته شده و منحصر به زمان خاصی نیست. شاید دجال مقارن ظهور ویژگی های برجسته تری در گمراه کردن مردم داشته باشد و مشخصاتی که در روایات برای دجال آخر الزمان گفته شده، به راحتی فهمیده نمی شود و اموری عادی نیست.


پی نوشت:
1. مجله حوزه، شماره 4 و 5، سال دوازدهم، ص 262.
2. منتهی الآمال، ج 2، ص 493.
3. ارشاد، ج 2، ص 371.

 

پاسخگویی به سوالات دینی                my.pasokhgoo.ir

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

روز قدس، حلقه‌ی وصل هم‌صداییِ مسلمانان درباره‌ی قدس شریف

امروز روز قدس است؛ روزی که با ابتکار هوشمندانه‌ی امام خمینی (رضوان الله علیه) همچون حلقه‌ی وصلی برای هم‌صداییِ مسلمانان درباره‌ی قدس شریف و فلسطین مظلوم تعیین شد؛ و در این چند دهه، در این ‌باره نقش‌آفرینی کرد و از این پس نیز خواهد کرد؛ ان‌شاءالله. ملّتها از روز قدس استقبال کردند و آن را همچون نخستین کار واجب، یعنی برافراشته نگهداشتن پرچم آزادی فلسطین گرامی داشتند. سیاست عمده‌ی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله‌ی فلسطین در ذهنیّت جوامع مسلمان و به سَمت فراموشی راندن آن است. و فوری‌ترین وظیفه، مبارزه با این خیانتی است که به دست مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در خودِ کشورهای اسلامی صورت میگیرد. و حقیقت آن است که مسئله‌ای به عظمت مسئله‌ی فلسطین چیزی نیست که غیرت و اعتماد به نفْس و هوشمندی روزافزون ملّتهای مسلمان، اجازه‌ی فراموش شدن آن را بدهد؛ هر چند آمریکا و دیگر سلطه‌گران و پادوهای منطقه‌ای آنان همه‌ی پول و توان خود را برای آن به کار گیرند.

مقام معظم رهبری(حفظه الله)
سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس  02/03/1399.

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

شهید حمیدرضا اسداللهی

نزدیک سالگرد شهید هادی ذوالفقاری بود. بنر عکس شهید ذوالفقاری را جلوی مسجد زده بودند. یکبار که از نزدیک مسجد رد شدم حس کردم پاهایم سست شد. توان راه رفتن نداشتم، قبلا هادی را دیده بودم خیلی حالم بد شد. آمدم خانه گفتم حمید آقا عکس شهید ذوالفقاری را که دیدم خیلی حالم بد شد. گفت مادر اگر پسرت شهید شود چه کار می‌کنی. از سال پیش یک وقت‌هایی حرف از رفتن می‌زد. پسرم به عراق و لبنان زیاد رفت و آمد داشت. گفتم حمید مواظب باش لبنان جنگ است؛ می‌گفت نگران نباش اتفاقی نمی‌افتد. یا بیشتر مواقع که در ماموریت داخلی بود می‌گفتم اینقدر همسرت را تنها نگذار.
چند ماه پیش رفته بود لبنان و با خانواده شهید مغنیه دوست شده بود و باهم رفت و آمد داشتند. همسرش را گذاشته بود لبنان و خودش به سوریه رفته بود. وقتی برگشت گفت مادر رفتم حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) را زیارت کردم چقدر به دلم نشست. تعجب کردم، پرسیدم در جنگ چطور رفتی حرم؟! که جواب داد نه چیزی نبود خیلی راحت زیارت کردم.
هر وقت برای زیارت جایی می‌رفتیم حمید نمی‌توانست دل بکند و دوست نداشت از زیارت برگردد. اگر به مشهد یا جای زیارتی دیگری می‌رفتیم باید آنقدر معطل می‌شدیم تا از حرم دل بکند. او خیلی به اهل بیت(علیهم السلام) علاقه داشت.

مادر شهید

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

تأثیر شب، در ترقی معنوی

در روز، مشغله و آمد و شد و اسباب انصراف انسان بسیار زیاد است، بخلاف شب که هنگام آرامش قوله سبحانه: «انا سنلقى علیک قولا ثقیلا - ان ناشئه اللیل هى اشد و طئا و اقوم قیلا - ان لک فى النهار سبحاً طویلا»(مزمل، 5/6/7)
لذا اذکار و اوراد و خلوت را در شب تأثیرى خاص است که در روز نیست، به خصوص در ثلث آخر لیل. اهل‌اللّه گفتند که هیچ نوع از انواع اذکار و عبادات در ترقى درجات و مقامات معنوى کلمه طیبه «لا‌اله‌الا‌اللّه» ندارد. از این روى رسول خدا (صلى‌ اللّه‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم) فرمود: در روز رستاخیز هر کار نیک سنجیده شود جز گواهى دادن به «لا‌اله‌الا‌اللّه» که آن‌را در ترازو ننهند، چه اگر در ترازو رود، آسمان‌ها و زمین‌هاى هفتگانه با وى برابرى نکنند. کنایه از این که ثواب این کلمه را نهایت نبود و به شمار نیاید و هیچ‌چیز هم‌سنگ او نگردد.


علامه حسن زاده آملی(رحمة الله علیه)
https://portal.anhar.ir/node/9722#gsc.tab=0

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

دانلود مطالعه کتاب های خوب و مفیدpdf

بیاد-امام-زمان-مظلوم-و-غریبم-2فایل pdf

بیاد-امام-زمان-مظلوم-و-غریبم-2فایل ورد


کتاب های دعا خوب هست هر روز یک بار مطالعه کنیم با دل وجان

متن-دعای-عهد

زیارت عاشورا

ادعیه منتخب فونت درشت

ادعیه منتخب

ادعیه منتخب2

دعـای ِ فـرج

دعای روز شنبه

دعای روز یک شنبه

دعای روز دوشنبه

دعای روز سه شنبه

دعای روز چهارشنبه

دعای روز پنج شنبه

دعای روز جمعه

کتاب های که شهید دستغیب نوشته است

مهدى موعود(عج

معارفى از قرآن

گناهان کبیره، ج‏1

گناهان کبیره، ج‏2

کتاب ولایت شهید دستغیب

کتاب نبوت شهید دستغیب

کتاب معراج شهید دستغیب

کتاب معاد شهید دستغیب

کتاب عدل شهید دستغیب

کتاب اخلاق اسلامی

قلب قرآن

قلب سلیم، ج‏1

قلب سلیم، ج 2

صلاة الخاشعین

سید الشهداء علیه السلام‏

سراى دیگر

داستانهاى شگفت

حقایقى از قرآن

تقوا

تردید و توکل

پرسشها و پاسخها

آیین زندگى

ایمان

امامت

استعاذه

ازدواج اسلامى

82 پرسش

کتاب های مفید دیگر از سایر مولفین محترم

آداب‏الصلاة مولف امام خمینی ره

أسرارالصلاة مولف میرزا جواد ملکی

سه دقیقه در قیامت

معراج ‏السعادة

ترجمه ‏اخلاق

بسم الله الرحمن الرحیم

 

  • ali mohmadi
خرید سرور مجازی ایران