اسلام شناسی - پایگاه دانلود کتب مذهبی

اسلام شناسی

مطالب مفید وارزشمندی درباره دین اسلام

اسلام شناسی

مطالب مفید وارزشمندی درباره دین اسلام

حضرت محمد(صلی الله علیه واله وسلم)
روزه بگیرید تا تندرست باشید.
--------------------------
حضرت محمد (صلی الله علیه واله وسلم)
برترین ایمان آن است که بدانی خداوند
هر کجا باشی باتوست .
----------------------------
حضرت محمد (صلی الله علیه واله وسلم)
دلبستگی به دنیا سرآغاز
تمام خطاها است
------------------------------
حضرت محمد (صلی الله علیه واله وسلم)
هرکس خدای عزوجل را اطاعت
کند خدا را یاد کرده است
هر چند نماز خواندن ، روزه
گرفتن و قرآن خواندنش اندک
باشد.
-------------------------------
پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم)فرمودند:
هیچ جوانی نیست که در ابتدای
دوران جوانی خود ازدواج کند مگر
شیطان او فریاد برآورد:
((ای وای ای وای دو سوم دینش
را ازمن حفظ کرد))
وبرای حفظ یک سوم باقیمانده باید
تقوای خدا را در پیش گیرد.
بحار النوارج10ص 221
-----------------------------------
حضرت علی (علیه السلام)
مراقب افکارت باش به گفتار
تبدیل می شود.
مراقب گفتارت باش به کردار
تبدیل می شود.
مراقب کردارت باش به عادت
تبدیل می شود.
مراقب عادتت باش به شخصیت
تبدیل می شود.
مراقب شخصیت خود باش آن
سرنوشت تو خواهد بود.
---------------------------------
امیر المؤمنین علی(علیه السلام)
تو مراقب آخرتت باش ، دنیا خودش
ذلیلانه پیش تو می آید.
-------------------------------------
امام علی (علیه السلام)
خدا را خالصانه یاد کنید تا بهترین
زندگی را داشته باشید و با آن راه
نجات و رستگاری را بپیمایید.

۶۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

🗓 چهارشنبه  ٢٧  آذرماه ١٣٩٨

#استفتاء از حضرت آیت‌الله  بهجت قدس‌سره
سؤال: چگونه می‌توان حق‌الناس را ادا کرد؟
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: تا ممکن است، باید صاحبان حق را پیدا کند که حق آنها را به خودشان یا ورثه آنها برساند و در غیر این صورت از طرف آنها رد مظالم دهد، با اجازه از حاکم شرع، علی‌الاحوط.

🔻مناسبت‌ها:
🔹  درگذشت عالم مفسر حاج شیخ محمد نهاوندی؛ ١٣٧١ق.
🔹 شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح؛ ١٣٥٨ش؛ روز وحدت حوزه و دانشگاه
🔹 روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری

☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدس‌سره
✅ @bahjat_ir

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

🔹امام علی علیه السلام:

🔻همچون زنبور عسل باش که خوراک پاک و پاکیزه مى‌خورد
و محصول پاک و پاکیزه تولید مى‌کند،
و هر گاه روى شاخه‌اى مى‌نشیند، آن را نمى‌شکند
کُن کَالنَّحلَةِ؛ إذا أکَلَت أکَلَت طَیِّبا ، وإذا وَضَعَت وَضعَت طَیِّبا ، وإذا وَقَعَت عَلى عودٍ لَم تَکسِرهُ

📚غررالحکم حدیث 7186

ڪانال رسمے دکتر احمد لقمانے
🆔 @beheshtbinesh

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

⚘ #اخلاص_شهدایی...
⚘ #اخلاص_در_عمل..‌.

💛 گاهی از اوقات تصوّر می‏کنیم که یک عملِ مهمّ عبادی انجام داده ایم!‏ ولی وقتی آن عمل میخواهد به آن عالَم منتقل شود، خیلی از قسمتهاش پوک در می آید!!!
 تنها چیزی که عمل را از آفت نگاه میدارد و به عالَم بالا منتقل میکند #اخلاص است و الاّ شیاطین کمرِ همّت را بسته‏ اند تا عملِ مؤمن را خراب کنند و غالبا این کار را می کنند! تعدادشان هم به قدری زیاد است که برای هر عمل که از مؤمن صادر می‏ شود تعداد زیادی از آن‏ها برای خراب کردن عمل مؤمن آماده هستند...

#استاد_حاج_شیخ_جعفر_ناصری


       ✅ @elahishahidshi

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

#دعا_زیارت_روز

#دعا_زیارت_روز

🙏می ستایمت پروردگار حکیمم
که ستایش تنها و تنها سزاوار توست
ستایشی دائم و بی پایان از جانب مضطری که نه توان چاره کردن مشکلی را دارد و نه وسیله ای کارساز
❤️عاشقانه سپاست می گویم که مرا آفریدی و سامان سر بی سامانم گشتی
@ostad_shojae_yazd
@ostad_shojae

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

❌دورباطل برای تحمیل❌

✍️رییس جمهور که قبل تر گفته بود آب خوردنمان هم به تحریم مربوط است و بعدتر گفته بود اگر لازم باشد، حاضر است برای منافع کشور با هر کسی مذاکره می کند، حالا می گوید باید در مورد برخی مسائل رفراندوم برگزار کنیم؛

✍️معاون اول رئیس جمهور در چند سخنرانی می نالد که  تحریم بدبختمان کرده است؛

✍️همزمان یک خط مشخص با دستورالعمل رسانه ای، مردم را از خطر تحریم های هولناک در صورت نپیوستن به fatf می ترساند؛

✍️رئیس بانک مرکزی به این خط می پیوندد و از سختی شرایط و لزوم تصویب لوایح در مجمع می گوید؛

✍️همین موقع "منوچین"وزیر خزانه داری آمریکا (فرمانده اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران) از برداشتن تحریم ها در صورت پذیرش شروط آمریکا توسط ایران می گوید و معاون "پمپئو" از آمادگی کامل آمریکا برای مذاکره!

✍️در همین حین "ربیعی" در روزنامه ایران می‌ نویسد که باید به مردم بگوییم چرا تحریم شده ایم!

✍️چریک پیر اصلاحات هم می گوید نظام به روحانی اجازه بدهد برای حل مشکلات اقدامی بکند.

✍️آرمان ملی در گزارشی از لزوم نرمش قهرمانانه به عنوان یک استراتژی برای عبور از گردنه های سخت و نفس‌گیر می نویسد و تاکید می کند اگر دولت اختیار داشته باشد میانجی گری ژاپنی ها می تواند فضایی تازه را ایجاد کند.

✍️آمریکایی ها هم مدام تکرار می کنند که بیایید مذاکره کنیم تا راه حلی پیدا کنیم!

✍️همه این ها در آستانه سفر روحانی به ژاپن، که به گفته ژاپنی ها با هماهنگی کامل آمریکایی ها برنامه ریزی شده، با احتمال وقوع برخی مذاکرات و گشایش ها پیش می آید..

✍️دقت کنید؛
فرمولی ساده و سناریویی تکراری پیش روی ماست :

تحریم 👈 فشار اقتصادی👈نمایش گشایش👈خطای محاسباتی برای مسئولین واداده👈 دوگانه سازی کاذب برای افکارعمومی 👈 کنار گذاشتن گفتمان مقاومت. و باز تسلیم عرب شدن(به اسم مذاکره)👈پیروزی غرب

محمد عبدالهی
@najva_net

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

💠بسته خبری💠

#وضعیت_غده_سرطانی

💢وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین الملل خواست تا با توجه به تجاوزات پی در پی شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی ها، نام آنها را در لیستهای تروریستی قرار دهد.
این وزارت خانه تاکید کرد: گزارش های ثبت شده طی دوره اخیر همگی نشانگر آن است که میزان تجاوزات شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی افزایش محسوسی داشته است و حجم خسارات ناشی از این تجاوزات و حملات علیه اراضی و ما یملک فلسطینی ها دو برابر شده است.

💢«یوسی بیلین» وزیر سابق دادگستری و معاون وزیر خارجه اسبق اسرائیل در سخنانی گفت که نباید اشتباه سال ۲۰۰۶ تکرار شود و اجازه مشارکت حماس در انتخابات داده شود، مگر اینکه این جنبش از مقاومت و مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل دست بردارد!
اسرائیل به شدت نگران مشارکت حماس در انتخابات آینده است، زیرا از محبوبیت این جنبش به ویژه نزد فلسطینیان ساکن کرانه باختری آگاه است و از طرفی هم می‌داند که فلسطینیان اکنون به ناکارآمدی گزینه مذاکرات سازش که جنبش فتح در پیش گرفته، باور پیدا کرده‌اند.

💢یکی از فرماندهان تیپ جنوبی ارتش اسرائیل گفت که ارتش به زودی اقدام به استقرار یک سامانه ضد پهپادی در نوار مرزی باریکه غزه خواهد کرد.
وی همچنین اشاره کرد که ارتش تا سال آینده کار ساخت دیوار امنیتی در نوار مرزی باریکه غزه را به اتمام خواهد رساند که هدف از این کار تامین امنیت شهرک‌نشینان ساکن مناطق مجاور غزه است.

💢 یک مرکز فلسطینی ویژه امور اسرا اعلام کرد، اسرائیل چهار اسیر زن را بدون محاکمه تحت بازداشت قرار داده است.

💢یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد که با رأی مخالف کنگره، بودجه ۱۷۵ میلیون دلاری ترامپ برای معامله قرن رد شد.
هاآرتص در این باره نوشت: تصمیم مذکور که یک توافق ۲ حزبی در زمینه بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال ۲۰۲۰ است، نشان می‌دهد طرح موسوم به صلح معامله قرن به این زودی‌ ها اجرایی نخواهد شد. به این موضوع باید بحران سیاسی در اسرائیل بر سر تشکیل کابینه را نیز اضافه کنیم.

💢ارتش اسرائیل مدعی شد که تونل‌های حزب‌الله در مرز با لبنان وجود دارند که هنوز ارتش آنها را تخریب نکرده است. یکی از افسران ارتش گفت: «اگر هرگونه تونلی از (حزب‌الله) در نزدیکی مرز وجود داشته باشد، ما از آن مطلع خواهیم شد.»

💢حزب‌الله از زبان «سید حسن نصرالله» ارتباط این تونل‌ها با حزب‌‌الله را تکذیب کرد و گفت که وجود تونل‌ها در مرز به ۱۴ سال پیش برمی‌گردد و تل‌آویو به ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی دروغ گفته است که از دو سال پیش پی به وجود این تونل‌ها برده است.

💢میشل عون رییس جمهور لبنان که در دیدار با ژنرال استفانو دل کول فرمانده نیروهای یونیفیل سخن می گفت، تاکید کرد: باید مشخص شود که یک کشتی اکتشافی نفت یونانی که در خدمت ارتش اسرائیل عمل می کند در آبهای لبنان چه کار می کند و برای چه به مدت هفت ساعت در آن مانده است.
وی افزود: نقض حریم آبی لبنان از سوی اسرائیل کم خطرتر از نقض حریم زمینی و هوایی لبنان که از سوی اسرائیلی ها ادامه دارد، نیست.

💢وکیل اسرای آزاد شده در لبنان درباره «عامر الفاخوری» جاسوس اسرائیل گفت: محل نگهداری الفاخوری مانند یک هتل ۵ ستاره است و هزینه های این مسأله نیز بر عهده دولت لبنان است.
وی در خصوص تلاش ها برای فراری دادن الفاخوری تصریح کرد: هر صحبتی در این خصوص به معنی از بین رفتن هیبت سیستم قضایی کشور خواهد بود، البته حرف و حدیث ها در این خصوص شایعه ای بیش نیست و سیستم قضایی لبنان تا امروز کوتاهی در این پرونده نکرده است.

💢 معارضان بحرینی با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن، سیاست عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد و بار دیگر بر پایبندی خود به موضوع فلسطین تاکید کردند.

💢کارشناس مسائل امنیتی آمریکا از استقرار جنگنده‌های اسرائیلی در جمهوری آذربایجان با هدف تهدید ایران خبر داد.

#بسته_خبری
@najva_net

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

💠بسته خبری💠
#بین_الملل


💢محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در واکنش به اخبار مربوط به گفتگو میان عربستان و انصارالله یمن برای پایان جنگ یمن گفت: قطر از این اخبار استقبال می کند زیرا پایان جنگ به نفع ملتهاست.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی درباره ایران هم گفت: اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس درک کنند و بپذیرند که ایران همسایه مهمی برای آنهاست، مهم است. گفتگوی مستقیم میان آنها و این همسایه به جای تشدید تنش برای حل بحرانها اهمیت دارد.

💢وزارت خارجه آمریکا به نهادها و اشخاص در سراسر جهان هشدار داد، در صورتی که «کک سوزنی» و «الکترود گرافیتی» را به ایران صادر کنند، ممکن است با تحریم مواجه شوند.

💢نشست شورای‌امنیت درباره کشمیر به مدت یک ماه به تعویق افتاد.
گفتنی است، نشست پیشین شورای امنیت سازمان ملل در این باره به پیشنهاد چین در ۱۶ آگوست سال جاری میلادی برگزار شد، اما بدون حصول نتیجه ای پایان یافت.

💢رجب طیب اروغان رئیس جمهوری ترکیه در نخستین اجلاس پناهجویان در ژنو سوئیس با اشاره به اینکه مساله پناهجویان تنها با تلاش‌ چند کشور حل شدنی نیست، گفت: حل پایدار بحران پناهجویان که وجدان‌های بیدار را جریحه دار کرده تنها با اقدامات جامعه جهانی قابل دستیابی است.
حل پایدار بحران پناهجویان که وجدان‌های بیدار را جریحه دار کرده تنها با اقدامات جامعه جهانی قابل دستیابی است. بهره برداری سیاسی از کسانی که همه چیز خود را از دست داده‌اند و تلاش برای ایجاد رانت سیاسی با تقویت پیش داوری‌های جامعه، شرم آور است. می‌گویم که بیایید نفت را با هم استخراج کنیم. سپس با اجرای پروژه‌هایی در مناطق تروریستی، این افراد که حالا به صورت مهاجر زندگی ‌می‌کنند را در خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌هایی که ساخته‌ایم مستقر کنیم ولی موافقت نمی‌کنند.

💢منابعی مطلعی از آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» گفته اند:  مرجعیت عراق هیچ فرد خاصی را برای سمت نخست وزیری مد نظر ندارد. مرجعیت انتخاب نخست‌وزیر جدید را بر اساس قانون اساسی به تشکل‌ها واگذار می‌کند.

💢وزارت دفاع آمریکا از نخست وزیر عراق خواسته است تا به این کشور برای جلوگیری از حمله علیه نظامیان و اماکن محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق کمک کند.

💢با افزایش بحث درباره کناره گیری «جرمی کوربین» از ریاست حزب کاگر به دلیل شکست در انتخابات عمومی، شش نام برای جانشینی وی مطرح شده است.
حزب کارگر انگلیس در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه هفته گذشته این کشور بدترین نتیجه خود را از سال ۱۹۳۵ میلادی تاکنون کسب کرد. امری که باعث شد جرمی کوربین، رهبر این حزب اعلام کند که از مقامش کناره گیری خواهد کرد.

💢هندموشک کروز مافوق صوت BrahMos را با موفقیت آزمایش کرد.  
این موشک با همکاری هند و روسیه ساخته شده و محل آزمایش آن «چندی پور» در سواحل شرقی هند بوده است.  
از این موشک به عنوان سریعترین موشک کروز جهان نام برده می شود که بردی برابر ۵۰۰ کیلومتر دارد. این موشک قابلیت شلیک از روی زمین، جنگنده، ناو و زیر دریایی را دارد.  
سازندگان این موشک مدعی تقویت نشانه گیری این موشک بوده و اعلام کرده اند که دقت آن ۹۹.۹۹ درصد است.

💢سه تن از این خانم ها خواهرند و اتهامشان پناه دادن به همسرانشان بود! پس از زندانی شدن این سه خواهر و همسرانشان، فرزندان آنها بی سرپرست باقی مانده بودند.
هم اکنون حدود ۵۰۰۰ زندانی سیاسی در بند آل خلیفه بسر می برند.

💢دادگاه پاکستان «پرویز مشرف» رئیس‌جمهور پیشین این کشور را به اتهام «خیانت بزرگ به کشور» محکوم  به اعدام کرده است.

💢مردم عربستان و یمن به علت بی‌کیفیتی و بیماری‌زایی کالاهای اماراتی کمپین‌های تحریمی به راه انداختند؛ کویت نیز تدابیری احتیاط آمیز اتخاذ کرده است.

💢اعتراضات و ناآرامی‌ها در بیروت، پایتخت لبنان برای سومین شب متوالی ادامه یافت و معترضان و نیروهای امنیتی با هم درگیر شدند.

💢جبران باسیل وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان درباره تکرار بحران سوریه در لبنان هشدار داد.
اوضاع گواهی دهنده شرایط خوبی نیست و آنچه در سوریه رخ داد در حال تکرار شدن در اینجا یعنی لبنان است.

💢منابع طالبان به یک روزنامه‌ عربی گفته‌اند که آمریکا به طالبان پیشنهاد داده آتش بس 10 روزه از سوی این گروه اعلام شود.


#بسته_خبری
@najva_net

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

❌پیاده سازی جنگ شیعی_شیعی در عراق❌

✍️با استعفای عادل عبدالمهدی، آمریکا در عراق، استراتژی جنگ شیعی_شیعی را در دستور کار قرار داده است.

✍️اکنون وضعیتی که در عراق مشاهده می شود روندی از جنگ تبلیغاتی و رسانه ای محور غربی در جهت ایجاد درگیری بین شیعیان عراق است.


✍️ایجاد درگیری شیعی_شیعی تاکنون در سه فاز اجرا شده است:

1⃣فاز اول همزمان با حمله به مراکز عصائب اهل حق توسط فتنه گران(که در پوشش اعتراضات حضور یافته بودند) شروع شد و کشورهای غربی با جنگ رسانه ای مترصد بودند این حمله را به جریان مقتدی صدر متصل کنند و در مرحله بعد درگیری مسلحانه میان این دو گروه شیعه را در نظر گرفته بودند.

2⃣فاز دوم با حمله به مراکز شیعی کلید خورد که برخی جریان های وابسته به آمریکا و انگلیس همچون جریان یمانی و صرخی ها با حمله به اماکن مقدس آن را شروع کردند.

3⃣و اکنون فاز سوم آن با بازیگری برخی کشورهای خارجی در حمله به منزل مقتدی صدر کلید خورده است.


✍️در ایجاد و شکل گیری جنگ شیعی_شیعی دو عامل بیشتر از همه نقش خاص و ویژه ای ایفا می کنند:

1⃣جریان های خارجی با همراهی آمریکا  وانگلستان و عربستان سعودی که سفارت خانه های این کشورها نقش پیاده نظام را اجرا می کنند.

2⃣جریان های انحرافی با محوریت صرخیها و یمانی ها.


✍️البته در این میان برنامه ریزی های گسترده ای برای ورود برخی گروه های دیگر همچون مقتدی صدر به عرصه این استراتژی در نظر گرفته شده است.


✍️اهداف این جنگ شیعی – شیعی نیز در چهار محور خلاصه می شود:

1⃣خسته کردن مردم از حکومت شیعی با ایحاد درگیری های متعدد بین گروه های موجود؛

2⃣مرجعیت سازی در راستای کم رنگ کردن نقش مرجعیت اصیل در این کشور (بخصوص باتوجه به نقش مهم مرجعیت در ناکام گذاشتن طرح های غربی_عربی طی این سالها)

3⃣ورود جریان های محور شیعی همچون حشدالشعبی به درگیری های خودساخته در عراق؛
در رابطه با این مساله باید توضیح داد که آمریکایی ها سناریوی چندلایه ای برای حذف حشدالشعبی در نظر گرفته بودند:
در وهله اول تلاش برای عدم الحاق حشدالشعبی به گروههای مسلح بود.
در وهله دوم فشار بر دولت برای محدود کردن این گروه،
و در وهله سوم درگیری سایر گروه های مسلح با حشدالشعبی در جهت تضیف آن در عراق است. این مرحله سوم از این جهت اهمیت دارد که تضعیف حشدالشعبی منجر به ظهور گروه های تروریستی در عراق می شود.

4⃣ایجاد درگیری های دروغین در لوای تضعیف نهادهای دیگر عراق؛
 این گزینه بدین صورت است که با تضعیف گروه های شیعی صرف نظر از گروه های نظامی، وضعیت را به گونه ای رقم بزنند که عراق از نظر سیاسی دچار مشکلات عدیده ای شود. بدین صورت که در آینده برای تشکیل دولت که وجود فراکسیون اکثریت لازم است، جریانهای شیعی با توجه به وضعیت موجود نتوانند در تشکیل این فراکسیون مثمر ثمر واقع شوند و این وضعیت منجر به ایجاد خلا در عراق برای تشکیل دولت شود. زیرا آمریکایی ها همواره به دنبال این موضوع بوده اند که در عراق یا دولت تشکیل نشود یا چنانچه تشکیل می شود دو حالت داشته باشد:
اول این که یک دولت وابسته همچون دولت عبدالفتاح السیسی در مصر ایجاد شود،
 و دوم یک دولت با گرایش های ضدشیعی تشکیل شود.


✍️در نتیجه راهبرد درگیری شیعی_شیعی در عراق با بازیگری آمریکا و جریان های انحرافی همچون جریان یمانی ها و صرخی ها پیاده سازی شده و هدف نیز به درازا کشیدن درگیری ها در عراق در جهت ایجاد عدم تشکیل دولت و ایجاد فضای امنیتی برای ظهور گروه های تروریستی است.

محمدرضا فرهادی
@najva_net

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

🌍آن سوی مرزها🌎


🗞📰آنجه در روزنامه "الاخبار" چاپ "لبنان میخوانید:


📌سفارت آمریکا درصدد فراری دادن جاسوس دانه‌درشت اسرائیل از لبنان


📰سفارت آمریکا در بیروت به شدت و به شکلی محرمانه تلاش می‌کند «عامر الفاخوری» معروف به قصاب الخیام و جاسوس دانه درشت اسرائیل را از لبنان فراری دهد.

📰در همین راستا آمریکایی‌ها اخیرا الفاخوری را به بهانه اینکه به بیماری سرطان مبتلا شده به بیمارستان «اوتیل دیو» منتقل کردند و می‌گویند او باید برای ادامه درمان به خارج منتقل شود.

📰این در حالی است که به گفته منابع الاخبار و بر اساس داده‌های پزشکی الفاخوری اصلا به سرطان مبتلا نیست و بستری شدن او در بیمارستان به منظور مقدمه چینی برای فراری دادن قریب الوقوع او از لبنان با سوء استفاده از شرایط ناآرام کنونی در این کشور است.

📰الفاخوری که به «قصاب بازداشتگاه الخیام» معروف است  اواخر دهه هفتاد مسؤول بازداشتگاه «الخیام»، از مهم‌ترین زندان‌های اسرائیلی ها  در جنوب لبنان، قبل از آزاد‌سازی در سال ۲۰۰۰ بود و نقش اساسی در شکنجه زندانیان این بازداشتگاه داشت و از این رو به «قصاب الخیام» معروف است.

📰الفاخوری که در بازجویی‌های خود به همکاری با اسرائیل و انجام اقداماتی به نفع این رژیم اعتراف کرده و گفته در سال ۲۰۰۰ پس از رها شدن جنوب لبنان از اشغال اسرائیل به فلسطین اشغالی‌گریخته، شناسنامه و گذرنامه اسرائیلی دریافت کرده و پس از آن اراضی اشغالی فلسطین را هم ترک کرده است. او سال‌ها در آمریکا فراری بود.

📰دستگاه قضایی لبنان با انتقال الفاخوری از محل بازداشتش به بیمارستان نظامی و به بهانه انجام معاینات پزشکی موافقت کرده، اما این معاینات چندین هفته به طول انجامیده است.

📰بازداشتی‌هایی که پشتشان قرص است بخش زیادی از مدت بازداشت خود را در بیمارستان سپری می‌کنند؛ اما انتقال الفاخوری به اوتیل دیو، جزو نقل و انتقالات معمولی برای کاستن از سختی شرایط بد بازداشتگاه‌ها برای زندانی‌ها نیست، بلکه مقصود از انتقال وی، فراری دادنش به خارج به بهانه ابتلا به یک بیماری صعب العلاج است.

📰برنامه آمریکا برای فراری دادن الفاخوری با کمک دستگاه قضایی و نظامی لبنان در دست اجراست.

📰اداره کل امنیت عمومی لبنان 22 شهریور ماه گذشته  اعلام کرد که اداره مذکور در راستای تعقیب مزدوران اسرائیل، «عامر الیاس فاخوری» مسئول سابق بازداشتگاه الخیام را بازداشت کرد و او در بازجویی‌ها به همکاری با اسرائیل و انجام اقداماتی به نفع این رژیم اعتراف کرده است. نامبرده در اعترافات خود گفته است که در سال ۲۰۰۰ پس از فرار به فلسطین اشغالی، شناسنامه و گذرنامه اسرائیلی دریافت کرده و پس از آن اراضی اشغالی فلسطین را ترک کرده است. روزنامه «الأخبار» آن زمان نوشت که نیروهای امنیتی در فرودگاه رفیق الحریری در جریان بازرسی گذرنامه آمریکایی الفاخوری متوجه شدند که وی تحت تعقیب است اما پس از بررسی‌ها مشخص شد که با وجود صدور حکم غیابی ۱۵ ساله برای فاخوری، قرار بازداشت وی موجود نیست!

📰 بررسی‌ها نشان داد برخی شخصیت‌های صاحب نفوذ در درون دولت با پاکسازی کارنامه فاخوری، اجازه بازگشت او به کشور را صادر کرده‌ بودند و اگر اداره کل امنیت عمومی گذرنامه فاخوری را بازرسی نمی‌کرد، او بی‌سروصدا وارد لبنان شده بود!

#آن_سوی_مرزها
@najva_net

  • ali mohmadi
  • ۰
  • ۰

❌کاسبانِ تسلیم به دنبال خودتحریمی❌

✍️جریان غرب گرا که در دولت ، نمایندگان مجلس و روزنامه های زنجیره ای حضور پررنگ و عیانی دارد؛ طی سال های گذشته هرجا در تحقق وعده های اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم عاجزشده، پای مذاکره و کدخدا و غرب را به میان کشیده است!

✍️روزی با شعار هم چرخ زندگی مردم باید بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها، با کدخدا وارد مذاکره شدند و نتیجه آن خسارت محضی شد که امروز نه چرخ سانتریفیوژی می چرخد و نه چرخ زندگی مردم.

✍️اما پس از مرگ برجام، کاسبان تسلیم بهانه جدیدی را آغاز کردند به نامFATF. و مکررا در رسانه های خود حل مسائل بانکی و اقتصادی کشور را به تصویب دو کنوانسیون پالرمو و CFT گره زده اند.

✍️این روزها با اوج گرفتن مشکلات معیشتی مردم و بحران بیکاری و رکود و تورم شاهد آن هستیم همان سناریو نخ نما توسط کاسبان تسلیم درحال انجام است.
ازسویی گِرای مذاکره و توافق موقتی با آمریکا به واسطه سفر روحانی به ژاپن را می دهند و ازطرفی در داخل به مجمع تشخیص مصلحت نظام فشار می آورند تا لوایح مذکور را به تصویب برساند.

✍️در یکی از آخرین اظهارات و ادعاها دیاکو حسینی مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در اظهارنظری سیاسی و نه فنی مدعی شد «تصویب نشدن FATF منجر به تحریم همه ملت ایران می‌شود.»
یا روزنامه آرمان ملی به نقل از علی قربانی از نمایندگان مجلس می نویسد در دنیا همه بجز یکی دو کشور عضو FATF هستند و اگر به آن نپیوندیم همین روزنه های مالی هم بسته می شود.

✍️اما همانطور که بارها اثبات شده نظرات مدافعانFATF صرفا سیاسی با هدف تهییج افکار عمومی است و هیچگونه پشتوانه فنی و کارشناسی ندارد.
این ادعا که همه کشورهای دنیا عضو FATF هستند کاملا بی اساس است. آنچه براساس یک سرچ ساده روشن خواهدشد تا به امروز ۳۷کشور بعلاوه ۲نهاد شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا مجموعا ۳۹عضواصلیFATF را تشکیل میدهند.

✍️از طرفی نه تنها عدم تصویب FATF منجر به تحریم همه ملت ایران نخواهدشد که اتفاقا اجرای استانداردهای برنامه اقدامFATF عین خودتحریمی است!
چرا که با اجرای بندهای۲۱و ۳۱ «برنامه اقدام» با موضوع «شناسایی و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به ذی نفع واقعی» زمینه لازم برای اجرای موفقیت آمیز تحریم های ثانویه بانکی آمریکا در خاک کشورمان توسط نظام بانکی ایران را فراهم می کنند!

✍️باتوجه به اینکه کارکردFATF هوشمند سازی تحریم­های آمریکاست، اجرای استانداردهای آن باعث شفافیت نظام بانکی ایران برای دشمن می­شود.
درواقع این اقدام ما منجر به « نقطه زنی تحریم­ها» و افزایش اثر گذاری تحریم­ها خواهدشد! که عین«خودتحریمی»است.

✍️ازطرفی ازسال۸۸تا۹۵ که ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) بود نه تنها گرفتار خودتحریمی نبود، بلکه تبادلات بانکی خود را به طرق مختلف انجام می داد.

✍️آنچه تبادلات بانکی ایران را دچار مشکل کرده است بطوری که امروز هیچکدام از بانک های اروپایی با ایران تراکنش مالی انجام نمیدهند، تحریم های ثانویه آمریکاست.
آمریکا در راهبرد فشارحداکثری هر بانکی که هرگونه ارتباط بانکی با ایران برقرارکند را با جریمه های مالی سنگین مواجه می کند.
امروز نیز اتحادیه اروپا کاملا در تبعیت از تحریم های آمریکا عمل می کند و معدود بانک هایی که با ایران بطور مجزا همکاری میکردند نیز از ترس جریمه های آمریکا و حتی قطع دسترسی و تحریم خودشان ارتباط با ایران قطع را کرده اند.

✍️لذا مشکل اصلی در تحریم های ثانویه آمریکاست و البته آمریکا برای هدفمندشدن و دقیق ترشدن تحریم های خود نیاز به شفافیت مالی بیشتر دارد که در این مسیر، FATF بهترین وسیله برای این مقصود است.

✍️در همین راستا میبینیم مقامات آمریکایی مکررا درخواست پیوستن ایران بهFATF را مطرح میکنند و اتحادیه اروپا نیز آن را پیش شرط تحقق اینستکس میکند.

✍️خوان زاراته، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه داری آمریکا برای تبیین بهتر جایگاهFATF در فشار بر ایران در کتاب «جنگ خزانه داری ها» صراحتا میگوید:
"برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کاملFATF نیاز است...برای اینکه نظام مالی ایران منزوی شود، لازم است FATF برای تایید قضاوت‌هایی پیرامون نظام مالی ضد پولشویی و مبارزه با تروریسم مداخله کند.".

✍️این اظهارات نشان می‌دهد که آمریکا برای دقیق‌تر شدن تحریم‌ها نیاز بسیار زیادی به اجرای استانداردهایFATF  در ایران دارد و اتاق جنگ اقتصادی این کشور در وزارت خزانه داری از FATF به عنوان یک بازوی قدرتمند در این راستا استفاده می‌کند.

✍️کاملا واضح است که باتصویبFATF موجب خودتحریمی خواهیم شد! بااینحال جریان غرب گرا و کاسبان تسلیم در داخل با اصرار و فضاسازی درحال تکمیل راهبردفشارحداکثری آمریکا و سختتر کردن شرایط مردم هموطنِ!!؟خود هستند!

علیرضا فقیهی
@najva_net

  • ali mohmadi
خرید سرور مجازی ایران